Tuesday 25 March 2014

Produk Shaklee Berasaskan Publication dan U.S Patent

Saya adalah bekas seorang penyelidik bioproses di salah sebuah syarikat Piawaian dan Research and Development (RnD) terkenal di Malaysia. Sekarang saya dah 'pencen' dan mengikut suami bekerja di wilayah Borneo.

Saya amat particular dalam memilah produk penjagaan kesihatan dan kosmetik. Pengalaman hampir 10 tahun saya sebagai seorang penyelidik dalam bidang vitamin dan sel kultur membuatkan saya memahami betapa pentingnya RnD untuk menghasilkan sesuatu produk kosmetik atau nutraceutical atau pharmaceutical.

Ini kerana daripada hasil penyelidikan tersebut, baru lah kita tahu berapakah optimum dose dan limit dose sesuatu extract untuk digunakan dalam sesuatu produk.

Setelah di kaji tentang pemilihan dose, ujian demi ujian dijalankan demi memastikan produk yg dihasilkan selamat digunakan dan berkesan.

Namun untuk mendapatkan sesuatu produk yg bertaraf patented atau mempunyai clinical study bukanlah sesuatu yg mudah.

Peraturannya terlalu ketat dan terlalu banyak saringan yg perlu dilalui dan dilepasi mengikut guidline GLP, GCP dan requirement lain seperti USP yg amat ketat.

Audit setiap kajian yg hendak melepasi tahap GLP dan GCP  amat ketat sehingga audit dalaman dan audit luaran akan dijalankan oleh pakar yg bertauliah dalam bidang masing2 samada dari Malaysia atau luar negara.

Sebab tu lah saya percayakan produk Shaklee.
Setiap produk ada hasil kajian saintifik dan melepasi standard United States Pharmacopia (USP) malah produk shaklee melebihi dari requierment USP.

Jadi apa nak fikir2 lagi. Jom oder sekarang.

"MENGUBAH JENAMA BOLEH MENGUBAH HIDUP ANDA"-SHAKLEE

Midz
0163385790
SID:952015

No comments:

Post a Comment